Op 23 mei stond in de middenberm van de snelweg A37 een klus op het programma voor Oosterhof Holman Milieutechniek: het graven van proefsleuven. Hoewel tijdens de werkzaamheden op een redelijke afstand van het rijdende verkeer werd gewerkt, moesten er conform CROW 96a verkeersmaatregelen worden getroffen om de veiligheid van de medewerkers te garanderen en de verkeershinder te beperken.
Om verrassingen te voorkomen, was het Wegwijsrent team ruim van tevoren aanwezig op de plek van bestemming. Zo bleef er nog voldoende tijd over om een extra rondje te rijden over beide richtingen van de snelweg. Dit bleek een nuttig onderdeel van de LMRA (Laatste Minuut Risico Analyse of start werk analyse), die de heren altijd doen voordat ze starten met werken. Hierna is de werktekening vergeleken met de werkelijke situatie, en werd besloten nog een kleine wijziging te maken in het plan. Nadat de verkeersmaatregelen waren aangemeld bij Rijkswaterstaat, zijn de borden en kegels geplaatst.
Goed uitkijken, de borden plaatsen en snel weer vertrekken luidt het devies bij werken op de snelweg. Om onnodig oponthoud te voorkomen is het daarom erg belangrijk dat er gebruik gemaakt wordt van goed materiaal. Onze mensen zijn goed op elkaar ingespeeld, waardoor ze bijzonder vlot de borden en de kegels kunnen plaatsen. Om hun veiligheid en die van de weggebruiker te verhogen, kregen ze hulp van een van onze botsabsorbers. Binnen twintig minuten waren alle borden en kegels geplaatst en kon het werk van start.